zondag 8 augustus 2010

Ik ga bijna naar school-feest

9.00 uur: Wanneer komen de mensen nou, mam?
11.30 uur: Begint mijn feestje al?
14.00 uur: Zijn ze er nou al?
15.15 uur: Ze komen toch wel?

Hij had er ontzettend zin in, in zijn 'Ik ga bijna naar school-feestje'.
Hij is tenslotte al enige tijd 4, maar van écht feest was het nog niet gekomen, toen in mei. Toen moesten er koffers gepakt voor de grote reis.
Vandaag dus, onder het mom van 'Ik ga bijna naar school', een verlaat verjaarsfeest voor familie, compleet met bbq.

En een taart, uiteraard. Of het een Super Mario-taart kon worden dit keer, vroeg de jongen.
En wat doe je dan, als moeder van een alsof-jarige-jongen? Dan maak je die natuurlijk.Van marsepein die om de een of andere reden bijzonder plakkerig en daardoor zeer lastig te verwerken was. Note to self: volgende keer weer bij die andere webshop bestellen...


Moe maar ontzettend voldaan, rolde onze jongen zojuist zijn bed in.
Nog een klein verhaaltje uit het nieuwe boek van Prins Vads, en nu vast dromend van zijn nieuwe Playmobil stenen-laad-en-kiep-auto. Of het visser-vijver-spel. Of het Dier op Dier-stapelspel. Of...

5 opmerkingen:

Saralien zei

Oooo, ik ben jaloers op jouw taartversierkunsten!! Wat een geweldige taart.

Hoop dat het "naar school gaan" net zo leuk is als het feestje.

Linda zei

Jammer van die kleine doorgestreepte zin ... ik dacht al: HE, das mooi. Ik weet waar ik mijn Mario bestelling tzt kwijt kan.

Cisca zei

Ik was het bijna vergeten, mar morgen is mijn alsof verjaardag! *surft nu naar marsepeintaartenwebshop*

Annelies zei

Kleine mannetjes worden groot.. zucht. Maar eh, als je je communicatie-werkzaamheden zat bent, kun je altijd nog taartenbakster worden. Hij is weer prachtig!

MaMarije zei

@Linda & Cisca: deze taart is nergens te koop... Het is een once-in-a-lifetime-collectors-item, handmade by me...
Maar de marsepein, die koop ik de volgende keer écht weer ergens anders, want het was gewoon rot spul...
@Annelies: hmm nja. Zou kunnen als carriere-move. Maar het kost érg veel tijd om zoiets te bouwen. En dan worden de taarten errug duur. En besides that: het lijkt me ontzettend saai om morgen weer een Mario te maken ;-)