dinsdag 13 januari 2009

Callgirl

Goedemiddag. U belt met Dell Customer Service. Toets 1 voor Nederlands. Huh? Ok, dan.
Om u zo snel mogelijk te helpen, moet u een van de volgende mogelijkheden kiezen. Tuurlijk joh. Toets 1 voor het doen van een bestelling. Nope, seen that, been there, done that. Toets 2 voor de Technical Support Service. Hmm, zou wel eens kunnen.

[muzakje op de achtergrond]

GoedemiddagmetDellCustomerService. UspreektmetLinda. Magikuwservicetag? Service tag? Ohja, die code die onder mijn superhippe laptopje is geplakt. Juistdankuwel. Waarmeekanikuvandienstzijn? Nou, mijn laptop rammelt en ik wilde vra... Juist. Uwlaptoprammelt. IkverbindudoormetdeTechnicalService. Pliep. Huh?

[muzakje op de achtergrond]

Haalloo, met Dell Cussstomer Serrvisss. U spreeekt met Vinsss. Mag ik uw servisss tek? Tuurlijk mag jij mijn service tag. Waarmeeee kan ik u van dienssst zijnnn? Nou, mijn laptop rammelt. Owww, dat isss niet bessst. Nee, inderdaad. En hij is gloedje nieuw. Owww, dan verbind ik u eeeeven door met de Teknikal Servisss. Tuurlijk joh, ik wacht wel. Pliep.

[muzakje op de achtergrond]

Góedemorgen, nee, míddag. Met Dell Technical Service. U spréékt met Lionell. Mág ik uw service tag? Tjee, jij ook al? Je zou toch denken dat je collega die even doorgeeft. Dankuwel mevrouw. Waarméé kan ik ú van dienst zijn? Mijn gloednieuwe laptop rammelt. Dát hoort niet mevrouw. Nee, zou ik ook denken. Klinkt het als een fan die te hárd blaast? Wordt u laptop heel wárm? Ehh nee, hij rammelt. Als ik m dicht doe en op pak, hoor je er iets doorheen rollen. En als je m heen en weer beweegt, dan hoor je het ook. Dus hij zóemt niet? Nee, hij rammelt. Alsof je met een babyrammelaar speelt. En trust me, ik kan het weten, want wij struikelen hier thuis over die dingen. Ehh, ik móet even overleggen waar dát vandaan kan komen. Wat ik vragen wou, kunnen we zelf ni... Pliep.

[muzakje op de achtergrond]

Mevrouw, dáár ben ik weer. Wij mógen een monteur lángs sturen omdat het nog zo'n níeuwe computer betreft. Schikt het mórgen? Tuurlijk jongen, graag.

Uurtje later:
Goedemíddag mevrouw. U spréékt met Lionell van Dell Technical Service. Ik bel namens uw laptop. Huh? Namens mijn laptop? Die staat hier naast me, heb er net nog een goed gesprek mee gehad. Wij móeten eerst onderzoeken vóórdat wij een monteur langsstúren. Uiteraard. U moet de áchterkant van de laptop los schroeven om te kijken of er iets loszit. Fijn, dat wilde ik namelijk vragen. Of we het ding zelf mogen openschroeven van jullie, of dat dan de garantie vervalt. Nee, u mág dat zélf doen. En dan béllen we morgen om te vragen wat u hébt gevonden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

het leven van een huismoeder is zo saai nog niet, zeker als je al ruim vóór je verjaardag zo'n leuk speeltje krijgt dat je zelf mag open schroeven! ben benieuwd wat je aantreft....
je wordt zo overigens ongemerkt nog technisch!!( hoofdkraan dichtdraaien en laptopje openschroeven zijn daar aardige vingeroefeningen voor)

Anoniem zei

Hahaha en dat zegt zo´n monteur tegen een vrouw, nou ja, misschien ben jij wel héél technisch, maar ik denk niet dat mijn laptop het zou overleven als ik hem op zijn buikje leg en hem serieus ga onderzoeken...
we merken het wel, als je geen blogjes meer plaatst de komende dagen dan is het niet helemaal goed gegaan (smiley)