zondag 3 april 2016

Opzuigen

Floris is verkouden. En het gebeurt regelmatig dat een boel snot 's nachts leidt tot oorpijn.
En ik weet niet wat u 's nachts het liefste doet, maar ik slaap het liefst. Dus, veel snot = kans op oorpijn = kans op gestoord worden tijdens mijn reis door dromenland. Kortom, iets dat we graag willen voorkomen.
Hoe we om te beginnen de hoeveelheid snot kunnen voorkomen, is mij in mijn bijna-10-jarige moedercarriere nog steeds niet helemaal duidelijk geworden. Iets met steeds een verrassingsaanval uit onbekende hoeken ofzo. Daarom zet ik graag in op het voorkomen van oorpijn.

'Zullen we even neus sprayen?', vraag ik Floris bij het slapen gaan.
'Nee hoor', zegt hij verschrikt. 'Ik heb geen oorpijn.' Neussprayen is niet echt zijn hobby.
'Nee, maar we willen ook zorgen dat je geen oorpijn krijgt. Daarom kunnen we even sprayen.'
'Nee,' zegt hij stellig. 'Kijk maar. Ik kan het snot ook opzuigen.'
En hij haalt demonstratief keihard gorgelend zijn neus op.

Geen opmerkingen: