maandag 20 april 2015

Bad karma - s.hit happens

In de categorie Belevenissen een heuse sequel... Vandaag deel 1, 2 én 3. Gelukkig niet allemaal op één dag beleefd, maar achter elkaar. En dat vond ik meer dan genoeg.

Zondagavond, de avond nadat de zomertijd is in gegaan.
Ik ga naar bed en constateer al half slapend dat Huisgenoot E. zo lief is geweest om m'n wekker te verzetten naar de juiste tijd. Heel prettig, want morgenochtend moet ik immers proberen om zo vooraan-mogelijk in de file te staan, wil ik op tijd op een werkafspraak zijn. Wat op zichzelf eigenlijk al gek is, want ik werk nooit op maandag. Maar morgenochtend dus wel.

Midden in de nacht Om half 6 gaat een wekker. Wat achterlijk, denk ik versuft en draai me om om mijn droom af te maken.
Om half 7 gaat mijn wekker. In m'n ooghoek zie ik Huisgenoot E. al uit bed stappen om Floris aan te kleden. Mijn smeekbede om extra vroeg in actie te komen heeft in ieder geval effect gehad, denk ik blij, en ik pak m'n telefoon om nog even - zoals altijd - het laatste nieuws te checken.

Het laatste nieuws blijkt nogal schokkend:
a) Huisgenoot E. heeft helemaal niet mijn wekker op de juiste tijd gezet, dat had ik met m'n slaperige hoofd gisteravond verkeerd gezien.
b) Het is dus niet half 7 maar half 8.
c) Ik heb dus nog een kwartier om mezelf te douchen af te spoelen, aan te kleden en te ontbijten Huisgenoot vriendelijk te verzoeken 2 boterhammen in een zakje te duwen die ik vooraan in de file ga opeten, nadat ik Floris in recordtijd bij z'n kinderdagverblijf-matties achter de deur heb gedrukt.
d) Een wonder dat er op deze maandagochtend om mysterieuze redenen helemaal geen files zijn, zou zeer goed uitkomen.

End of story: 10 minuten later dan oorspronkelijk gepland, sluit ik aan in een mega-file en heb ik maar liefst 3 kwartier de tijd om te ontbijten. Met een wollig duf hoofd schuif ik krap op tijd aan in de vergadering...

Geen opmerkingen: