maandag 20 april 2015

Bad karma 2.0

Dinsdagochtend: vandaag een grote bijeenkomst met veel externen op m'n werk.
Ik heb de bijeenkomst zelf georganiseerd, en ik wil echt op tijd zijn om nog van alles te kunnen voorbereiden. Bij het verzetten van mijn auto van onze oprit naar een parkeerplek in de straat, zie ik dat één van mijn achterbanden een beetje slapjes over een hobbel van een paar stoeptegels lijkt te hangen.
Ik realiseer me dat ik zoiets gistermiddag ook al in een split second bedacht maar dat ik dat toen heel wishful thinking heb 'weggeredeneerd' met een 'ik zie het vast verkeerd'.
Huisgenoot E. stelt met één blik de diagnose vast: 'Lekke band. Rij jij maar naar de K.wikfit, want nu naar je werk rijden, lijkt me niet verstandig...' Misschien wordt het toch eens tijd voor een Wegenwacht-Abonnementje.

Om 5 over 8 blijk ik de eerste klant bij de K.wikfit.
Meteen wordt de band in een waterbadje gelegd. Even later komt een monteur mij het slechte nieuws vertellen: het gat zit aan de zijkant en kan dus niet geplakt worden. Twee nieuwe achterbanden dan maar. Ik ben er nou toch.
Na een ruim half uur komt de monteur er weer aan. 'Mevrouw, uw achterbanden zitter er weer op hoor. Maar euhm, we hebben een klein probleempje: we krijgen de brug niet meer naar beneden.'

End of story: technische dienst blijkt niet bereikbaar.
Na 15 minuten wachten, proberen de mannen van de K.wikfit het laatste redmiddel: de brug handmatig naar beneden halen. Met het risico dat deze in een vergrendeling valt en dat we dan echt moeten wachten tot de technische dienst er is. G.odzijdank lukt de truc, en kom ik anderhalf uur later op m'n werk. Bijeenkomst 's middags blijkt een groot succes. Ook fijn.

Geen opmerkingen: