zaterdag 30 juli 2011

Van krakkoek en kadosuggesties

Ha, lekker, nasi, zegt David.
Eten we er ook krakkoek bij?
Kroepoek dus hè, maar dat had u vast zelf al wel bedacht.
Danaë houdt trouwens niet van nasi.
Nee, hoef ik nie. Vinnik nie so lekker, houdt ze de hele maaltijd vol.
Waar omkopen met kroepoek bij David altijd hielp bij het proeven van hapjes, weigert zij stelselmatig.
Ze houdt meer van de standaard Hollandse pot.
Aardappels, groenten, vlees. Dat soort werk.
Eigenlijk precies het menu waar de rest van de familie niet zo van houdt.

Het meisje wordt trouwens over niet al te lange tijd drie.
Drie. Als in Heel Erg Peuter.
En over nog weer een jaar wordt ze Vier gaat ze naar school. Naar School.
Kan iemand de fastforwardknop van mijn leven even stil zetten?

Nu u hier toch bent: wat geef je een meisje dat Drie wordt?
Een fiets of een loopfiets?
Naar die laatste lijkt ze niet erg om te kijken, maar alles wat zijwielen heeft, moet door haar bestegen worden.
Alleen heb ik ergens gelezen dat je sneller leert fietsen via een loopfiets.
Want als mevrouw in hetzelfde tempo leert fietsen als waarin ze leerde lopen...
Of moet het kadootje gewoon iets rozigs zijn? Een suikerzoet balletpakje bijvoorbeeld?
Kortom, kom maar door met de suggesties!

6 opmerkingen:

Cisca zei

Joh, hou op, ik heb nog maar zes weken ofzo om iets te verzinnen!

Wij twijfelen tussen een treinbaan, een keukentje of een of andere peuter laptop...

Annelies zei

Een suikerzoet balletpakje... naah, ik weet niet. Komt er hier in huis hopelijk niet in. Denk ik ook niet. Thura is meer van het kaliber werkbankje / tractor / fiets / autootjes. De pop laat ze grandioos links liggen..

Sam heeft overigens ook nooit een loopfiets gehad maar is meteen gaan fietsen. Maar.... hij fietst nog wel met zijwieltjes, dus misschien komt dat dan wel door het gebrek aan loopfiets? Geen idee...

Sterkte met bedenken!

marielle zei

Wij hebben bij Benthe toendertijd gekozen voor een loopfietsje, roze met prinses lillifee erop!! En idd, ze heeft heel snel zonder wieltjes leren fietsen!! (al was ze toen al 4) Ó'ja en mocht je voor het loopfietsje gaan, die van ons is te koop!

renske zei

spaanse dansjurk (spoor .. in soest)
springkussen voor 1 dag
schmink
poppenkast
balletpak en dansles bij sportclub
hakken

.....dit hebben wij allemaal al...zucht....ik hoop dat je nog veel reacties krijgt want ik heb al een hele week eerder dan jullie een cadeau nodig........zit ook ernstig aan super stevig behangplaksel te denken en een grote rol om onze lieftallige cruella de draak even.......

succes

renske zei

heeeeeeeeee marielle
hahahahaha
2 minuten na elkaar

MaMarije zei

@cisca: een keukentje was hier echt een regelrechte hit. Een trein aan is ook weer leuk voor Kees natuurlijk.
@Annelies: ach, ik ben inmiddels gewend aan de jurken en roze voorkeur van madame.
@marielle: tjee, dan is David echt langzaam.... Hij fietst nog steeds met zijwielen. Hij vindt het gewoon niet zo leuk. Ik gooi de roze lillifee loopfiets in de groep vanavond.
@renske: poppenkast, hihi, da's ook een goeie. Maar eig is het dat hier iedere dag al wel :-)