maandag 14 juni 2010

Op naar Bryce Canyon

We moesten echt onmeunig vroeg op vanochtend, want de weg naar Bryce via de East Enterance zou uiterlijk om 9 uur 's ochtends gesloten worden vanwege wegwerkzaamheden. Omdat men nogal veel verkeer verwachtte, was de tip dat we reeds om 8 uur bij de tunnel moesten zijn.
En dus stonden we vroeg naast ons bed. Het ontbijt sloegen we over, want we bedachten dat we - nu het toch mooi weer was - wel in het gekke landschap achter de tunnels konden ontbijten. (Dat we op de heenweg zo mooi vonden).

Zo gezegd, zo gedaan. En dus zaten we om 8.15 uur uitgebreid te ontbijten met een fantastisch uitzicht. En zagen we hoe een cactusbloem langzaam in de opkomende zon open ging.

Daarna gauw verder. Slechts anderhalf uur rijden later, reden we de camping van Ruby's Inn al op.
Een nieuw soort camping: geen lappen asfalt, behoorlijk bossig, maar toch niet in een natuurpark gelegen. En enórm grote campers zie je hier.

We tellen hier niet echt mee, met onze 30 feet-unit zonder slide-outs.
Een beetje camper heeft hier minstens 2, zo niet 3 slide-outs (een uitschuifsysteem waarmee je je woon- of slaapkamer naar zo'n 50-75 cm naar buiten schuift).
Of je hebt geen camper met een bed boven de stuurcabine, maar een camper formaat-serieuze-touringcar. Weet u niet wat ik bedoel, kijk dan eens deze film: 'Meet the Fockers', en u weet wat voor 'n dingen hier op de campground staan.

Sowieso neem je je auto mee, als je met de camper op vakantie gaat. En die doe je dan als 'bumper-klevende-aanhangwagen' achter je camper als je gaat 'verhuizen'.
Of je neemt je quad en je motor mee op vakantie. En die doe je dan in de achterkant van je camper, die je als een soort laadklep kunt laten zakken.
Echt, wij hebben een soort ieniemienie-camper vergeleken met bovenstaande apparaten.

Enniewee.
Bryce Canyon National Park. Daar zijn we nu dus.

En dat ligt dan wel ontzettend dicht bij Zion (anderhalf uur rijden slechts), maar het is een totaal ander park, zo zagen we in onze uitzichtpuntentour van 's middags. Heel wonderlijke hoodoos (zo heten de stalagniet-achtige pilaren in oranje en wit). Prachtig!

Morgen deze pilaren maar eens van de onderkant bekijken: we gaan wandelen.

Annelies zei

ah ja, de Meet the Focker-bussen... we know what you mean. In Australie rijden ze ook (in NZ doen de mensen gelukkig wél normaal, haha).

Zo, nu snel je volgende verslag lezen ;-)

Krista zei

ik dacht dat jullie een camper ala Meet de Fockers hadden... hahaha