vrijdag 11 juni 2010

Antelope Canyon & Horseshoe Bend

Mensen, mensen, wat hebben we weer wat moois gezien vandaag.

Antelope Canyon stond op het programma vandaag.
Een slot canyon die 'pas' in de jaren '70 ontdekt is, gelegen op Navajo Nation grond. Indianengrond dus. Dat betekent dat je extra geld moet betalen om überhaupt op die grond te mogen. En dan heb je nog geen canyon gezien.
Maar ja, we waren er toch, en dus gooiden we er nog maar extra dollars tegenaan, want we wilden natuurlijk wel naar binnnen.

Met jeeps - David vond het net Mario Kart - reed een indiaan ons door een droge zandbedding van een rivier in een kwartiertje naar de ingang van de canyon. Een heel hobbelig ritje, maar hartstikke leuk. David vond het net Mario Kart, haha.

Eenmaal binnen: prachtig, fantastisch etc. Ik kan niet beschrijven hoe mooi het was. Het is het walhalla voor iedere (amateur)fotograaf, denk ik.
En omdat ik niet kan beschrijven hoe mooi het was, zal ik u vervelen met een enorme reeks foto's van de canyon.
Kijk, hier:

Nou goed. Een hoop foto's dus.

Na al deze natuurpracht reden we met camper en al naar het volgende fenomeen: de Horseshoe Bend.
Een wandeling over een zandheuvel heen, en toen nog een flink eind lopen naar een prachtige afgrond met zicht op een hoefijzervormige bocht in de rivier Colorado. Er stonden geen hekjes, dus we moesten erg uitkijken met onze dartel-David. Maar t ging allemaal prima, en hij hield keurig in de buurt van de afgrond onze hand vast.


Het regent nu overigens voor de verandering. In de woestijn ja. Dat kan kennelijk ook. En het was vandaag bewolkt. Dat u niet denkt dat wij hier de hele vakantie alleen maar mooi weer hebben. Zou natuurlijk wel leuk zijn.

Maar het vervelende van regen is dat daarmee ook onze Wifi-internetverbinding uit de lucht regent ofzo. Want behalve nul-telefonisch bereik, hebben we nu ook nul-komma-nul-internetverbinding.

Oja, mijn bijnaam deze vakantie is mevrouw van Tellingen. Omdat ik zoveel foto's maak, ja. En dus roept David, als ik weer eens van het pad afwijk of uit het zicht verdwijn als ik een mooi plantje of een rots zie, 'hé hé, mevrouw Telling, wat gaat u doen?'

4 opmerkingen:

Krista zei

Antelope canyon: I say absolutely georgegous!!! Of mevrouw van Tellingen kan wel heul mooie foto's maken van iets wat iets minder mooi is...
Jullie genieten er duidelijk van!

Mrs. T. zei

Oh mooi al die foto's. Ik krijg wel een beetje kippenvel van David zo dicht bij die rand en dan man en dochter er ook nog zo dicht bij. Brrr!

Annelies zei

Nou mevrouw Telling, wij zijn hier 'thuis' wel heeeeeeel erg blij met u en uw lens!!! ;-)

Margriet zei

Wow, wat een prachtfoto's! Mijn broertje en zijn vriendin gaan volgende maand naar de VS. Ik ga ze even de link van je blog mailen. Kunnen ze nog inspiratie op doen voor het geval ze daar nog niet genoeg van hebben.