maandag 19 oktober 2009

Wel bakken maar niet puzzelen

Zo. En toen duwde ik in een vlaag van überhuiselijkheid maar weer eens een kruidkoek in de oven.
Want t ruikt smaakt zo lekker. En t is eigenlijk helemaal niet moeilijk. Dus.

Nahgoed. Eigenlijk had ik David vanmiddag belooft dat we zouden gaan schatzoeken. Want zij schrijft er zo leuk over.
Ik kende dat al wel, dat schatzoeken voor volwassenen, maar bij gebrek aan een GPS zijn we nooit zo ver gekomen. Want ze blijken echt onvindbaar, zonder zo'n unit... Nu is Huisgenoot in t bezit van een Aaifoon en heeft dus ook een GPS.

Dus ik vanmiddag een accountje aangemaakt bij de schatzoekersclub, en ja hoor, in de buurt liggen er ook een paar. En - niet onbelangrijk - niet al te moeilijk.
Vol goede moed goot ik een kopje thee naar binnen en begon als een Sherlock Holmes aan het beginners-puzzeltje dat opgelost moet worden om de juiste GPS-coordinaten te krijgen. Peanuts, volgens de mensen die m al hadden gevonden.

En, om een lang verhaal kort te maken mensen, een half uur later zat ik er nog. En nu zit ik er weer. En ik kom er dus niet uit.
Ik blijk dus gewoon niet te kunnen puzzelen. Fijn is dat. Weer een illusie armer.

Maar kruidkoek maken, dat kan ik wel. En da's ook belangrijk.
En gelukkig is mijn zoon trots op mij, vertrouwde hij me vandaag toe. En wel omdat ik zo goed boodschappenlijstjes kan maken.
Kruidkoek bakken en boodschappenlijstjes maken. Dat zijn wel de main-skills in life, dacht ik zo.

6 opmerkingen:

prutsen zei

Pfffft, wie heeft er puzzelskills nodig als je kruidkoek kan bakken en boodschappenlijstjes kan maken ;-)

Saralien zei

haha, zo heeft dochter mij toevertrouwd dat ik heeeeel goed ben in boterhammen smeren (na lang nadenken!)

Linda zei

Hahaha, kijk dat is nou leuk... niet dat de puzzel niet wil lukken natuurlijk, dat natuurlijk niet.

Als je die groene blokjes neemt hoef je geen puzzel op te lossen. Daar krijg je de coordinaten gewoon op een dienblaadje. Is nog niet gezegd dat ze makkelijk te vinden zijn natuurlijk :-).

Succes !

petra zei

Leuk, leuk iedereen aan het schatzoeken, maar pas op 't is verslavend!
enne inderdaad met een blauwe (oppikkertjes) of een groene (wandeling) beginnen, dan hoef je niet aan de puzzel!
succes

Linda zei

Heel blogland aan ´t schatzoeken ... grappig hoe aanstekelijk dat werkt. Ik heb het GCen namelijk weer van Petra afgekeken.
Snapte alleen even niet wat Petra bedoelde met blauwe waar ik zei de groene.
Dus checkte ik even de site.
Als je op de kaart van Ned begint zie je rondjes en dan moet je inderdaad de blauwe hebben voor de zogehete traditionals (de oppakkers). Als je op de kaart bent ingezoomd (zeg maar op het kaartje bij de beschrijving van een cache) dan zijn de trads groene blokjes en de multi´s (puzzelroutes) geel.
Snap je ut nog?

MaMarije zei

@Linda: ja die gewone caches (die groene, op googlemaps), die had ik ook al gevonden. Maar daar zijn er niet zoveel van bij mij in de buurt. Kennelijk wonen hier vooral echte puzzelaars.