vrijdag 9 oktober 2009

Ellenlange lijstjes

Een lijstje. Barstensvol met niet-nuttige informatie en alles wat u nooit wilde weten over MaMarije.
Overgenomen van Cisca en bewaard voor het geval de inspiratie maar niet wil gaan stromen. As at this moment.
Dusss.
Mijn lijstje. Voor wat het waard is. Zodat u het kunt leggen naast al die andere lijstjes die in logjesland circuleren. Voor het geval u niets anders te doen heeft. What am I thinking?

Making : op dit moment? Een logje... duh. En verder 'maket' de oven op dit moment een heerlijke kruidkoek.
Cooking : een kruidkoek dus. Maar strictly speaking is dat baking natuurlijk.
Drinking : een overheerlijk kopje espresso gemaakt door de nieuwe liefde van Huisgenoot.
Reading : de krant. De Volkskrant, als u t echt wilt weten. Echte boeken lees ik vooral 's avonds. Momenteel een boek van Uni Lindell. Scandinavische misdaad
Wanting : hmm. Een huishoudelijk hulp, dát zou ik wel eens willen. Lijkt me heerlijk, weer eens een schone badkamer. Hint, hint voor Huisgenoot...
Looking : naar een grote kamerplant die stiekem een enigszins onhandige aankoop bleek. Als deze morgen zo maar het loodje heeft gelegd, doet Huisgenoot een rondedansje.
Wasting : vooral tijd. Zeker sinds ik een laptop heb. Maar OK, ik gooi ook wel eens eten weg. Zonde ja.
Sewing : mocht ik willen. Maar het schijnt dat een naaimachine dan wel handig is. En twee rechterhanden.
Wishing : dat de serie oorontstekingen die deze zomer intrede deed bij David, en sinds kort ook bij Danaë, heel snel weer ophoudt. Ik zeg: snotjes go home. Ga een winterslaap houden ofzo.
Playing : vrij weinig. Ja, tuurlijk rijd ik met autootjes en bouw ik blokkentorens enzo. En dans ik op dat nieuwe liedje van K3 (maar dan alleen als mensen boven de 3 het niet zien), teken ik Elmo's en vervul ik braaf desgevraagd mijn rol als prinses/Bob de Bouwer/Sally van Cars/tijger*. Maar sportief gezien, bedoel ik. Dan play ik opeens heul weinig.
Enjoying : mijn vrijdagavond. De fijnste avond van de week, vind ik. Het hele weekend voor de boeg.
Waiting : totdat de reclame tijdens Gooische Vrouwen weer voorbij is. En die duurt best lang, mensen. Meer dan 5 minuten...
Liking : pannekoeken met stroop. En sushi. Maar natuurlijk niet tegelijk.
Wondering : of het een échte winter gaat worden, compleet met ijs. Want ik wil wel weer eens schaatsen.
Loving : aha, een open deur. 2 vertoeven momenteel in Dromenland. De ander zit inmiddels naast me op de bank. Maar ik hou ook van frisse berglucht bijvoorbeeld. Of van 's ochtends om 8 uur uit mezelf wakker worden en me realiseren dat de kinderen nog slapen.
Hoping : dat we 12 november goed nieuws krijgen. Iets in de trant van 'spreidbroek hoeft alleen nog maar om als ze slaapt'. Of helemaal af, dat zou fantastisch zijn. Maar eigenlijk durf ik niet zo goed te hopen.
Marvelling : hoe een kind leert praten, een wonderlijk proces dat mij blijft verbazen.
Needing : een schoonmaakster. Ja, ik zeg het nog maar eens. Wie weet staat er dan morgen een voor mijn deur.
Smelling : een heerlijke verse kruidkoeklucht.
Knowing : dat dit wel een heul lang lijstje is. Wie heeft al die begin-woorden toch verzonnen? Dat weet ik dan weer niet.
Wearing : niets bijzonders vind ik zelf. Spijkerbroek, zilveren gympen, rood shirtje.
Following : Gooische Vrouwen. Maar dat wist u al.
Noticing : dat ik mij iedere avond voorneem om vroeg naar bed te gaan. Maar dat dat er nooit van komt. En dat de batterij van mijn laptop bijna leeg is.
Thinking : dat ik toch écht nog een keer naar New York wil. En Rome. En Argentinië. En Japan.
Opening : een zak chips. Nouja, Huisgenoot doet dat. Maar anders wist ik niks.
Feeling : beetje snotterig en moe. Hoogste tijd om af te taaien. Ndaag.

* doorhalen wat niet van toepassing is. Staat de door u gewenste rol er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

2 opmerkingen:

Door zei

Leuk he, die lijstjes. En makkelijk. Ik duim met je mee voor 12 november.

Mrs. T. zei

Lijstje heb ik ook nog in klad staan voor inspiratieloze momenten. Leuk om jouw lijstje te lezen. Leest huisgenoot trouwens mee? ;-)