woensdag 7 oktober 2009

Afterparty

Gemiddeld zijn kinderen 12x per jaar verkouden. Gemiddeld hè, want die van mij halen die norm ruimschoots.
Ja, wij sturen ze verplicht twee dagen per week op bacterie- en virusuitwisseling. Dan wil dat wel.

Nagoed.
Bottomline is dat Danaë vandaag een fijne afterparty beleefde in de vorm van snot (what's new...), en een vage mengelmoes van doorkomende tanden en oorontsteking. Compleet met koorts en hangerig- en huilerigheid.

Dit, gecombineerd met een naar ik hoop tijdelijk autoriteitsprobleempje van David, maakte dat we hier een top-dag beleefden.
Details zal ik u verder besparen. Want moe. Moe van het voortdurend switchen tussen mijn bijbanen 'politie-agent' en 'zorgzame verpleegkundige'.
Gelukkig morgen weer de hele dag overzichtelijk achter mijn bureau zitten.

Oh, nog een nagekomen gedachten-flits:
12x snot per jaar dus. En het duurt ongeveer een weekje voordat al het snot weer het veld heeft geruimd.
Da's dus een kleine 3 maanden per jaar uien naast het bed en zakdoekjes in de aanslag. Drie. Maanden.
OK. Da's meer dan dat ik nu aan kan. Ik ga naar bed. Tjuus.

2 opmerkingen:

Linda zei

12 keer. Meeennnn.
En het klinkt zo zielig. Zeker als ze 's nachts liggen te snotteren en snurken.

Saralien zei

Tja, zielig inderdaad. En ik ben best goed in troosten en zorgen, tot het moment dat die virusjes bij mij zijn aangeland en de kids weer wat beter zijn maar nog niet niet genoeg en elkaar het leven zuur gaan maken..

Lekker uitrusten jij! Sterkte