donderdag 3 september 2009

Vakantievoorpret

Draaiboek af? Check
Out of office reply aan? Yep
Tien wasjes gedraaid, uitgehangen en gedroogd? Inderdaad. Vakantiewas komt bij ons om de een of andere reden vóór onze vakantie. En is altijd meer dan dat ik van tevoren inschat.

Alle kleren van de kinderen ingepakt? Ja. Alle, inderdaad. Leek me handiger. Want ik kan toch niet kiezen tussen verschillende t-shirts voor warm en warm weer. Bovendien, we hebben toch een koffer boven op het dak van onze bolide.
Voldoende eten voor dochter? Lijkt me dat het hele assortiment van Olvarit á la carte wel genoeg is. Toch?

Voorraad zoethoudertjes voor onderweg? Uiteraard. Variërend van nieuwe boeken uit de bieb, Sesamstraat- en Bob-de-Bouwer-tijdschriften tot een geheim wapen: dvd’tje van de film Tinkerbell. Werd met Kerst uitgezonden op de televisie en ik heb nog nooit een kind zo opgezogen zien worden in een film. Altijd handig om achter de hand te hebben voor onhoudbare situaties op de achterbank.

Nou dan kunnen jullie gaan toch? Hmja. Grmmbl. Zucht. Steun. Puf.
Nog wel even mijn eigen kleren inpakken.
Wat keukenspullen bij elkaar graaien.
Alvast eten voor onderweg maken.
Speelgoed voor hem en voor haar in een tas duwen.
Zwemspullen pakken. Oeps… Zonnebrandcrème, mensen. Waar. Is. De. Zonnebrandcrème?
Nog even een grote-jongens-autostoel ophalen. En niet te vergeten alles in de auto duwen.
Maar. Dan kunnen we gaan. Inderdaad.

Zeker geen last van vakantiestress? Nee hoor. Helemaal niet. Ik vind het heerlijk als de stoom me uit de oren komt, ik tijd te kort kom en drie dingen tegelijk doe.
Echt. K ben de rust zelve.
Heerlijk, die vakantie-voorpret.

Geen opmerkingen: