zaterdag 30 mei 2009

Reistijd, bruidstaart en WOZ-waarde

Dat heeft natuurlijk niet veel met elkaar te maken. Behalve één ding. Ik móet er éven over zeuren. Heel even maar. Morgen weer gewoon gezellig. Want feest. En een BBQ. Wie wil dat nou niet? Inderdaad.

Maar goed. Die reistijd, bruidstaart en WOZ-waarde dus. Daar gaat-ie dan.

* begin klaagzang *

Welke muts bij P&O heeft bedacht dat per 1 september de extra reistijd voor mij om van huis in A. naar werk in Z. slechts 10 minuten bedraagt? En dat ik die hele weg in een luttele 22 minuten zou kunnen afleggen? Mocht ik willen…

Dat valt allemaal dus reuze mee, volgens de ANWB reisplanner die ze gebruikten. En dus geen compensatie van reistijd voor mij.

Hallo? Ooit gehoord van files?

En dan nog wat.
Hoe moeilijk is het om een juiste bestelling op te nemen, beste mensen van de bakker?
Bovenkantje bruidstaart, witte roosjes, groene blaadjes, en het belangrijkste: chipolatasmaak. Gewoon, net als ieder jaar. Eigenlijk gewoon dé taart die jullie 5 jaar geleden voor ons maakten.

En waarom, wáárom, eet ik dan nu een taart met suffe crème vulling? Die in 5 jaar tijd ook nog eens verdubbeld is in prijs.

En als ik dan toch bezig ben.
Waarom moeten wij binnen 6 weken bezwaar aantekenen tegen een torenhoge WOZ-waarde die bovendien gebaseerd is op verkeerde gegevens?
We hebben slechts één dakkapel, mensen van de gemeente. Geen twee. En ook geen ophoging van de nok. Da’s toch best goed te zien, lijkt me.
En waarom heeft de gemeente 7 maanden te tijd om te reageren? Zeven. Maanden… En wij al die tijd maar gewoon betalen hè. Nondeju.

* Einde klaagzang *

Hé fijn. Dat lucht op.
Dankuwel.

4 opmerkingen:

Mrs. T. zei

Dat viel best mee hoor, die klaagzang! Fijne pinksterdagen.

Susan zei

Graag gedaan! Fijn feest!

MaMarije zei

@Allen: Dank voor uw luisterend oor...

Cisca zei

Wat leuk, om die bruidstaart elk jaar weer te laten maken. Dat wil ik ook!
Wan ach ja, net als iedereen, heb ik er op de dag zelf niet genoeg van genoten.
Al die mensen hè. Die de hele dag je aandacht vragen.
Tsss.
Ik had niet eens tijd voor een stukkie taart.