zondag 29 maart 2009

Van een stokje met heel veel vragen

En toen kreeg ik een stokje toegeworpen. Zo maar, recht in mijn schoot. Van haar.

De spelregels: beantwoord de vragen. Vervang er één en voeg er één toe. En gooi dan het stokje over de schutting van 8 anderen. Acht?! Wie heeft dat nou weer bedacht? Zoveel blogjes lurk ik niet eens.... Laat staan actief meelezen.

Mijn obsessie
Iets wat onophoudelijk mijn gedachten bezighoudt? Dat zou dan mijn aanstaande eerste werkdag moeten zijn. Maar obsessie… das ’n groot woord.

Wat ik nu draag
Een laptop op mijn schoot. En kleren natuurlijk, voor het geval dat u denkt…

Of ik vaak een dutje doe
Gelukkig niet meer. Heb vorig jaar ruim 9 maanden dutjes gedaan. Tjee, wat kon ik slapen zeg.

Wie heb ik voor het laatst een knuffel gegeven
As we write: David, toen hij net huilend en slaappratend wakker werd. En daarvoor Danaë, toen ik haar in bed legde.

Wat wordt het avondeten
Morgen: nasi volgens recept van mijn oma. De lekkerste nasi op de hele wereld!

Wat ik zou willen veranderen
De hoeveelheid los liggende dingen in huis. Kranten, boeken, speelgoed, snoertjes… Oh, da’s een kwestie van opruimen, zegt u.
Nou goed dan. De gevoelige longen van mijn beide kinderen. Maar dat kan ik dan weer niet veranderen.

Wat ik het laatst gekocht heb
Juist. Dáárom logde ik donderdag niet. Omdat ik heel erg moest bijkomen van een dagje shoppen.

De buit: broek en blouse voor David. 3 rompers maatje 74-80 voor Danaë, een übercute rood polkadot jurkje met een schattig streep vestje en een bijpassende legging voor hetzelfde meisje. En 2 vestjes, shirt en mooie linnen broek met matching riem voor mijzelf.

Inderdaad niets voor huisgenoot. Tja, geen tijd meer. En het geld was op.

Ik luister nu naar
Naar een documentaire over iets met gecontroleerde explosies. Oh, huisgenoot zapt terwijl ik tik. TimeWarp op Discovery it is.

Welk weertype is mijn favoriet
Sneeuw, flinke vrieskou, n goeie storm, een zonnige windstille lentedag, een prettige warme zomerdag met een briesje. Ik ben in voor ieder weer. Zelfs een tropische regenbui, mits dan werkelijk in de tropen.

Mijn doel is
Vooral in het hier en nu gelukkig te zijn, en mij te verwonderen over de schoonheid van dingen om mij heen. Ja, die is diep. Of vaag. Wat u wilt. Ook dat is een kant van mij.

Zeg iets tegen de persoon die jou getagged heeft
Susan, volgens mij ga jij een geweldig goede coach worden!

k Zou wel een een dagje willen ruilen met
Iemand met een trainend of coachend beroep. Eens kijken of dat nu werkelijk iets is en of ik nu dinsdag weer op de juiste bureaustoel zit.

Welke film ik keer op keer kan bekijken
Wall-E in ieder geval niet. Die zagen we gister op dvd en viel vies tegen. Eigenlijk zie ik heel weinig films waarvan ik denk dat ik die wel nóg een keer kan kijken.

Wat ik lees
Iedere dag de krant. En blogjes van anderen. Misschien toch maar eens een bloglijst maken en op mijn site zetten. En af en toe een boek. Laatst gelezen: iets van Anne Holt. Van die Scandinavische misdaad-literatuur. Heerlijk…

Waar ik plezier aan beleef maar ook schuldgevoel
Bloggen. Vooral tijdens de siësta hier in huis. Want in dezelfde tijd kan ik bijvoorbeeld ook opruimen. Of stofzuigen. Of de was doen. Of ….

Het landschap van mijn gedachten
Bergtop met sneeuw en het mooiste uitzicht van de wereld.

Mijn motto
Een risicootje per dag. Of, geluk zit in een groot hoekje. Of, en die is meer van tegenwoordig, één dag niet geblogd is één dag niet geleefd.

Welke vaardigheid ik zou willen hebben
Minder snel geraakt worden door wat anderen van mij vinden. Daarvan krijg je maar hersenspinsels in je hoofd.

Waar ik op wacht
Als ik eerlijk ben, de mama-mamá-kreet midden in de nacht van David. Als ik daar niet meer zo gespitst op zou zijn, zou ik een stuk fijner slapen. *besluit nú daar niet meer op te wachten*

Ik gaf voor het laatst een compliment aan
David of Danaë. Wij bekrachtigen ons namelijk de hele dag een ongeluk bij alle goede door de ouders gewenste dingen die zij doen. Wat lief zeg, dat je Danaë aait. Ja, daarvoor gaf hij haar heel subtiel een kopstoot. t Is een gehaaid mannetje… En bij iedere aaahh-kreet van Danaë: goed zo! En bij al haar pogingen om op haar buik te liggen (niet haar favoriete houding): goedzo-goedzo….

Het laatste compliment dat ik heb gekregen
Ai. Dat was iets wat huisgenoot zei tegen mij vandaag. Maar wát was dat ook al weer? Wel een eye-opener… *besluit nú bewuster complimentjes te ontvangen*.
Oja, ik weet het weer: dat ik zo goed was ben in dingen organiseren. Komt omdat ik vandaag nog even was blijven hangen in de oude tijd. Zie je wel, is dat toch ergens goed voor.

My god, wat een hoop vragen. Nu nog dit stokje over de schutting gooien.
Eén heel ver, de oceaan over: Cisca. En een wat dichterbij bij huis: Novy. Vang 'm, als je zin in een diepte-interview met jezelf hebt. Of wie weet heb je 'm al gevangen; er vliegen er zoveel door de lucht.

4 opmerkingen:

Cisca zei

Pfff, kan je wel zover gooien?

En ik vond Wall-E dus helemaal geweldig. En je hebt nog wel zo´n diepe kant. Nou ja! KungFu Panda dan? Die vond ik ook heel leuk.

MaMarije zei

@Cisca: vond vooral het begin van Wall-E heel lang duren; later vond ik het wel een leuke film. En het had natuurlijk ook wel een boodschap. Maar ik vind bijv. The Incredibles een leukere film van dezelfde makers.

Kung Fu Panda? k Zal huisgenoot opdracht geven om deze film eens even op te zoeken. Ben benieuwd!

NOVY zei

Oe, ik ben getikt, wat een eer. Ik zal eens kijken of ik er wat mee kan... :).
Dus jij eet vanavond de lekkerste nasi van de wereld.
Een geheim recept?

Susan zei

Bedankt voor je lieve woorden! En leuk om jouw antwoorden te lezen! Goede voornemens ook!