zondag 15 maart 2009

Praatjesmaker

Ach… t Is zo’n lieve jongen. Altijd zo nieuwsgierig geïnteresseerd in anderen. Nooit te beroerd om een boodschap door te geven. En dan nog even te checken of de boodschap wel is overgekomen. En werkelijk áltijd in voor een praatje.

Om een voorbeeld te geven:
David ligt al in bed. Ik leg onze jongste spruit er in. Beneden buigt huisgenoot E. zich over het halve boodschappenlijstje, en roep-vraagt aan mij of er nog pasta is. Er is nog wel pasta, roep ik terug. In de kast.
Papáaaaa, klinkt het uit de slaapkamer. Páapáaaa. Er is nog pastá hoorrrr. Hoor je mij? Er isss nog pástáaa.

Ander voorbeeldje:
We rijden in de auto naar de dierentuin. Huisgenoot en ik hebben een goed gesprek voor in de auto. Vanaf de achterbank schettert David Mamáaa, wat zeg jij? Wat zeg je nou tegen papa? Mamamamamamáaa, wil jij ook met mij praten?

1 opmerking:

Anoniem zei

Klinkt als de ideale schoonzoon!