woensdag 4 februari 2009

Sn-h-owtime

Zo, éven een kop thee. Éven zennn.

Vanochtend 3 verhalen uit Pluk van de Petteflat voorgelezen, geknuffeld en gekletst met baby en peuter, met de lego gespeeld, poepluiers geregeld, wasje gedaan, boodschapje gehaald, eendjes gevoerd en peuter gered van opdringerige meeuwen (mama, ik vind meeuwen niet zo leuk), 2 sneeuwpoppen gebouwd – waarvan 1 inmiddels een kopje kleiner gemept door peuter sneeuwhooligan – en en passant nog wat peuterdriftbuien gemanaged.

En vooral van dat laatste word ik erg moe. Consequent, duidelijk, waarschuwen, tot 3 tellen, kordaat optreden en boos worden. Heel moe word ik daarvan. Vind het ook gewoon stom om te doen. En als het dan ook nog eens wat zoden aan de dijk zou zetten. Maar helaas: peuter is net zo koppig als z'n moeder.

En nu liggen ze op bed, krachten op te doen voor de middag. Dat wil zeggen: de peuter.
De baby houdt er vandaag haar eigen ritme op na. En vond 1 uurtje slapen als middagdut wel weer genoeg. Ze lag net in de box en tot mijn verbazing rolt ze zó – hops – op haar zij om een speeltje te pakken dat nét iets verder uit de buurt ligt. Moest ze even laten zien, denk ik. Zonder grote broer erbij die vandaag – eerlijk is eerlijk – wel weer veel aandacht op eist van mama. Slim kind. Gewoon wachten totdat die broer van de vloer is, en dan: show time!

En hier uw sneeuwhooligan. Lekker bezig, die jongen! Stond vanochtend om half 9 al in de sneeuw...

1 opmerking:

Susan zei

Herkenbare dag! Behalve die sneeuw dan, die hebben wij niet, helaas!

Ik heb me trouwens laten inspireren door je linker-boven-menu... Erg leuk gedaan, zo van allemaal.