donderdag 8 januari 2009

Boos

Nou. Daar. Word. Ik. Dus. Heel. Erg. Boos. Van.

Boos? En hoe komt dat dan? Vertel… Nou, dat zat zo: we waren vanochtend weer bij babyknedenmassage. Was weer leuk. Danaë lag te genieten. En ik ook (lekker kliederen met olie, altijd fijn). Eigenlijk hadden we er samen al een hele ochtend op zitten. Twee kinderen oppoetsen, aankleden, flessen/voeren, David naar de crèche brengen (huisgenoot E. moest serieus vroeg naar zijn werk, vandaar). Afijn, u kent dat wel, ochtendstress in je eentje. Maar daar gaat het eigenlijk niet om, die ochtendstress.

Danaë had nogal weinig geslapen, die ochtend. Om maar gewoon te zeggen, niet, sinds haar 1e fles om 8.15. En na zo’n heerlijke massage van je moeder word je errug moe, weet u wel. Met van die enorme rode konen. Zo van: stop mij maar lekker in bed hoor. Maar ja, je bent Danaë en wilt alles zien en meemaken. Dus ook het verhaaltje van de juf en de yoga-oefeningen voor moeders. Nou, dan val je dus niet in slaap. Neehee, dan ga je even lekker huilen. Is niet erg, dat begrijp ik wel. Dan maar lekker knuffelen bij mama. Ook leuk. Maar ja, die slaap hè… Daar vocht mevrouw een heel gevecht mee uit. Nog rodere wangen, nog meer huilen.

Maar waarom was je dan boos? Komt-ie: de borstvoeding-op-verzoek-gevende theemuts die naast ons zit (met haar overigens quite adorable dochtertje), kijkt wat meewarig naar ons. En zegt: heeft ze geen honger? Volgens mij wil ze eten hoor. Ontzettende muts, nou moet je even goed opletten. Wie is hier nou de moeder? Mijn kind is MOE. Geen honger. Dat kan niet, want ze is nog geen 2 uur geleden afgetankt met een enorme fles Power-melk van meneer Friso. Ik zeg: daar kan geen slagroom tegen op. En nou stil zijn, want mijn dochter wil graag slapen.

En als we dan toch bezig zijn: hier volgt een waarschuwing voor alle mensen die in de Appie of waar-dan-ook ongevraagd aan mijn kind willen zitten. Niet. Doen. Afblijven. Daar word ik namelijk ook Heel Erg Boos van. De volgende keer bijt ik uw vinger eraf.

En Nee, mevrouw die ongevraagd mijn kind bepotelde: natuurlijk wil mijn dochter niet ruilen tegen uw 21-jarige ongetwijfeld nog puist-puberende zoon. Bent u niet goed bij uw hoofd ofzo?

1 opmerking:

Winda aka DutchQ zei

hey daar, ik heb vandaag je blog bij toeval gevonden en vind je ge-wel-dig! zeker over dat iedereen ongevraagd aan je kleintje zit te frutte of commentaar geeft op je mannier van voeden enzo! zoooooo herkenbaar! ben zelf mama van een kleuter meiske en een kleine knul van nu bijna 8 maanden oud.... ja ja het leven van een mams gaat niet over rozen he! Blog zo door, ik geniet er met volle teugen van !

groetjes uit nrd Holland
Winda aka DutchQ aka (*ü*)